torsdag den 18. juni 2009

På vandet med drengene.

Igår (onsdag den 17) var jeg på vandet med Tore og Daniel, det var første gang de var på vandet i deres egen kajak(Tore/Reval : Daniel/Kid).
Først var vi lige i vandet med udstyr, neoprendragt, støvler og flydevest bare for at få en fornemmelse for hvordan man bevæger sig med udstyret og hvor meget man flyder med alt det på.

Daniel var den første i kajakken, han havde en fordel da han havde prøvet det lidt sidste år, så han var bare hurtigt igen med vilde begejstret bevægelser og med en kæntring til følge. Da han havde fået lidt ro på skulle der øves i at styre og bremse, altså at have lidt kontrol over kajakken.

Tore var så nr to der skulle prøve, han var meget forsigtig og prøvede at få styr på pagajen først, da ham kunne se en mening med bevægelserne gik det faktisk fint og efter små 20 min var han rimelig fortrolig med kajakken, da jeg havde besluttet mig for at de skulle kæntre mindst 1 gang vippede jeg Tore i vandet og den eneste bekymring var at det ikke skulle være i et område med tang.

Selv var jeg meget overrasket over hvor hurtig de bliver "fortrolige" med kajakken og den energi de ligger i det at lære, alt i alt var det en god start oplevelse for begge drenge som helt sikkert bliver gentaget meget snart.
Afslutningen på deres første kajaktur blev en god kilometer langs stranden i buksereline for "rigtigt" at komme ud på vandet og 150 meter fra strandkanten fik de lov til at ro ind uden bukserline.

Vejret var ikke det bedste for turen da der var læ nogle steder og "huller" med god vind fra kysten, strømmen var langs stranden så det var lidt underlige forhold, men alt i alt gik det fint og der blev ikke taget chancer.

Regnede lidt på hvor langt jeg fik roet med drengene og alene (lille tur) så blev det til små 10 km, så det var overraskende hvor meget "leg" kan give af km.
Der blev optaget lidt med camcorderen over og under vandet,så der kommer nok et klip senere af drengene og undertegnet senere.

Ingen kommentarer: