søndag den 18. oktober 2009

Test opsumering.

Jeg har igennem 2½ md testet Solar Charger (gave fra et blad) Philips nødlader og GPS Logger (Igo2U) og vil lige dele mine erfaringer med jer.

Ved et tilfælde kom der en gave fra et blad jeg har abonnement på, en ganske flot Solar Charger..??
Har gennem sommeren manglet en god oplader til min Nokia når jeg var på en fleredags tur,og jeg har testet lige fra Netto's sol oplader til Bilka's "nødlader(Phillips)
Alle oplader skulle bruges til at holde strøm på min mobil og gerne generere strøm nok til jeg regelmæssig kunne bruge min GPS og sende mms/sms plus ringe.

Netto's sol oplader fungerede på ingen måde godt nok, kunne ikke generere strøm nok til at oplade det interne batteri på en hel solfyldt dag, efter få dage smed jeg den væk..!!
INTET BILLEDE DA DEN BLEV SMIDT UD

Nødladeren (Phillips) oplader via AA batterier fungerede rigtig fin og kunne holde strøm på min mobil ganske længe, hvis den var opladet fra turens start, eneste minus var den blev ganske forfærdelig varm under opladning, og nogle gange blev den så varm ar min mobil gik kold efter hedeslag i den vandtætte pose. Eneste minus er at man skal have en hel weekend hvis den skal lade så telefonen er 100% brugbar, og at flere at mine genopladelige batterier afgik ved døden efter at have været "opvarmet" kraftig ved opladning af mobilen. Men som "nødlader" til turen er den SUPER.
SE TIDLIGERE TEST

Solar Charger(ukendt mærke fra ill historie) blev testet og kunne faktisk klare at holde strømmen på min mobil,gennem en hel weekend uden problemer holde strømmen ved alm brug (1½ times tale, 5 MMS og ca 150 SMS pr dag)
Den lagde som alt andet testet udstyr i den vandtætte pose og ved ca samme gennemsnitlige sol intensitet som alle de andre dage hvor udstyr (solcelle opladere)blev testet, kan kun sige god for den Solar Charger, både størrelse og effekt på en solfyldt dag.



GPS Logger (Igo2U) er en robust lille sag, den har i 2 md været monteret på enten kajakken/cykel eller rygsækken og fulgt mig gennem bagende sol til store tordenbyger, og det er blevet til godt 300 km test ture.
Man må sige det er en god logger og at den holder hvad den lover, 1 gang har den ikke virket optimalt, det er når jeg har glemt at den ikke virker inde i bygninger...!!! signalet til modtageren forsvinder og dermed logger den ikk mere..! Har ikke slettet data på nogen af turene og alt det den har logget på alle de timer har kun brugt 42 % af hukommelsen og ang batteritid har den ikke svigtet overhovedet.
Batteritiden er en vurderings sag da den bliver automatisk opladet hver gang den sættes computeren...!!
Står man og mangler en let, robust og super brugervenlig GPS Logger til sine kajakture, kan jeg stærkt anbefale denne GPS Logger.


Håber andre kan få lidt glæde af mine små tests af Gadgets til kajak turen

Mvh Axel

Ingen kommentarer: