tirsdag den 7. juli 2009

Telt tur i lyn og torden

Var lige ude og teste mit telt, da der var udsigt til masser af regn og blæst.
Det tog ca 10-15 minutter at sætte teltet op, først inderteltet hvor man montere de 2 stænger og 1 pløk i bag og 2 foran, derefter oversejlet der først monteres med velkro på stængerne og derefter skal der 7 pløkker til at holde oversejlet på plads.

Efter indkvatering i teltet (sovepose og liggeunderlag) var jeg klar til lidt mad det tog 8 min, så var min nudelsuppe klar, Trangia er sq en super opfindelse nåt man er på tur, nå ja glemte fik også kaffe da jeg nu var igang med at koge vand.

Natten mellem Mandag og Tirsdag skulle teltet stå sin prøve, klokken 21:35 begyndte det at tordne i det fjerne og få minutter senere kom der kraftig vind og masser af regn, det stod på i over en halv time men teltet holdt vandet ude, ikke en dråbe kom der ind. Så man kan sige teltet er godkendt til det danske vejr, så når jeg skal på en længere kajaktur kan jeg uden at tvivle tage teltet med.

Billederne er tager imens der var et lille ophold i uvejret.


Ingen kommentarer: