onsdag den 20. april 2011

"Tøsen" blev lidt våd..!!

Endelig kom Tøsen hjem og skulle "tunes" lidt, inden den første tur på vandet. 
Havde købt et par bukke og noget skum,sådan for at gøre det mere praktisk og nemmere for mig selv når den skal skylles og rengøres.
Turen fra mine forældre (hvor fragmanden læssede kajakken af) til hvor jeg bor foregik på min gamle kajakvogn,afstanden er ca 1 km gennem byen og folk kikker kun lidt,for der er mange der har kajak i Struer.
 Det var vist tid til at "lufte ud" lugten af kemi hænger stramt i alle skot og nu hvor jeg havde hende hjemme kunne hun jo lige så godt få en omgang vand og blive vasket ren for alt det slibe/pudse støv som lagde overalt.
 En hurtig vask klarede det nemt og hun er næsten klar til at komme på vandet på torsdag,mangler bare lige at justere sæde og fodspark,så er vi klar til at indtage fjorden.
 Efter vask skal man tørres og det blev Tøsen så. Men det er ufattelig at det lugter SÅ meget af kemi,håber på dampene aftager over tid..Uhff.. :-/
Her hænger vores kajakker, knægtens Reval Sunshine og min Seabird Expedition, begge i en dejlig solgul farve, vi bliver et flot syn i vores kajakker til sommer når vi glider langs kysten på ferien.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Flot og interessant projekt. Tillykke med dyret!