fredag den 15. april 2011

Min sidste tur er padlet i min kodiak...?

Jeg har solgt min Kodiak og den sidste tur i denne kajak er overstået..??
Den har fulgt mig trofast i nogle år og været en god og stabil kajak,men tiden var kommet til at "opgradere" til noget nyt og forhåbentligt bedre.

Valget stod på at spare yderliger op (i et år) og købe en Arrowplay Empower eller for mig det næstbedste en Seabird Expedition 2011 model, som er udstyret med en dagsluge foran og forstærket med kevlar/kulfiber, det skulle give en stivere og mere robust kajak.
I skrivende stund er der en uge til jeg får min kajak hjem,eneste sted i landet man kan få den er i lyngby på sjælland,overalt er der "måske" kajakker i uge 18 og måske senere.
Jeg har valgt farven "solgul" som er en mere dyb gul end den normale gul,ja og så passer den noget bedre til min tørdragt. ;-)
Så jeg ser frem til det bliver påske så jeg kan få min lille "søfugl" hjem...

2 kommentarer:

Pouls kajakblog sagde ...

Til lykke med din nye kajak. Den bliver du helt sikker glad for. Den passer lige til såden at par store og flotte fyre som os :-))
Jeg har nu roet i min Expedition et års tid, og jeg har haft stor fornøjelse af den. Den er rimelig hurtig og opfører sig pænt i bølger. Den surfer betydelig bedre en min gamle Prijon.
Jeg skiftede dog SeaBirds pedelsystem til et Werner system jeg købte i Kano og Kajak i Skovshoved - det kostede 500 kr og en lille times arbejde. Men det har veæret hver en kron og hvert et arbejdsminut værd.

mvh
Poul

Aksel Steen Christensen sagde ...

Glæder mig som et lille barn til den kommer med fragtbilen..og så skal påsken sørme padles ind :-)
Glæder mig til at se om den er lige så stabil (men sjovere) at ro i end min kodiak.
Hvad er forskellen på det nye pedal system kontra det originale fra SB..?